Build: Support Marksman 1.2

Door bbblije op donderdag 26 mei 2016 12:46 - Reageren is niet mogelijk
Categorie: Build, Views: 813

http://static.tweakers.net/ext/f/C13cNGa2OoJnZFKleC2kwQ3Q/full.png

Let op: dit is geen beginners build, en focussed zich op teamplay. Dit is de basis, bouw er zelf op verder.

In deze build ga ik uit van een sniper support rol, die de enemies van een afstand tagged zodat de DPS spelers in het team mid/close range meer damage kunnen doen. Deze build is gebasseerd op een 4 piece sentry, om deze skill te activeren ga je gebruik moeten maken van een DMR en een SG. De SG is voor als het uit de hand loopt of er enemies in de rug komen, de talents zijn dan ook afgesteld op close range zo snel mogelijk damage doen om een weg te banen en jezelf uit de voeten te kunnen maken. De talents op de DMR zijn er op uit om damage te doen en terwijl je de enemy tagged ze extra status effecten te geven. Zo kunnen je teammates op mid/close range bodybags uitdelen.

Bij deze build wil je DPS doen op afstand, en ben je op zoek naar de volgende stats 2600 | 2400 | 1000

1 Firearms point increases weapon damage by 1%
1 Stamina point increases health by 30
1 Electronics point increases skill power by 10

Dit geeft 2600% | 72K | 10K

Wapens

SG: Super 90, M870
- Brutal: 2362 | - | -
- Responsive: 2362 | 1417 | -
- Swift: 1889 | 1889 | -
(- Toxic: 1889 | - | -)


DMR: FW M1A/ SOCOM M1A
- Brutal: 2362 | - | -
- Harmfull: 1417 | - | -
- Toxic: 1889 | - | -


De Mods op je wapens moeten zich voornamelijk focussen op crit chance, crit damge en headshot damage. Op de SG kan je ook mods zetten die zorgen voor een snellere reload speed of RoF.

Gear

De marge Firepower, Stamina, Electronics die rollen op de verschillende Gearscore sets.

204 items rollen 526 - 645
214 items rollen 494 - 604
240 items rollen 553 - 678

4 items moeten sentry zijn, voor de andere 2 zijn er een aantal mogelijkheden maar hunter's faith en predator's mark zijn leuke toevoegingen voor deze build. hunter's faith geeft meer DPS waar predator's mark er voor zorgt dat je SG en DMR meer damage zullen doen op +20% range. Als je kijkt hoeveel damage enemies in DZ05-06 doen, dan is het verstandig om op afstand te blijven. Beide zijn effectief, de keuze is aan jullie.

De gear is redelijk algemeen, en bijna gelijk aan een DPS/Tank build, echter zit je meer in cover. Maar dit is iets waar hopelijk iedereen nu alweer aan gewend is geraakt. De rambo dagen zijn voorbij.

Chest
- Armor
- Health
- Modslot


Mask
- Crit hit chance
- Modslot


Kneepads
- Crit damage
- Modslot


Backpack
- Skillpower
- Armor


Gloves
- Crit damage
- Crit chance
- DMR damage


Holster
3-stat holster
- Armor

Mik op stats die in de buurt komen van 200K | 80K(health) | 15K met een damage mitigation van 70-75%, je wil niet ge-oneshot of nade worden! Je zit op afstand en als een teamgenoot terug moet rennen om jou te reviven ben je niet effectief! Je moet dus kunnen overleven.

Als je de luxe hebt om je attributes op je gear af te kunnen stellen, focus dan zoveel mogelijk op Smart cover, Sticky range en First aid.

PvE ga je gebruik maken van Smart cover en Sticky flash. Smart cover omdat dit je de grootste damage en armor boost geeft, en het beste aansluit bij je speelstijl. Sticky flash met voldoende range geeft je meer tijd om enemies te taggen en voor je teamgenoten te verdoven.
PvP is met deze build moeilijk, maar eenmaal onder de knie heel dodelijk! Gebruik Sticky flash/Shock turret en First aid, en probeer zo veel mogelijk afstand tussen jou en de enemies te houden. De meta blijft SMG, die op range veel minder damage doet! Maak hier je voordeel van. Omdat je relatief "tough" bent kan je close range met dodgen ook veel DPS met je shotgun doen, dit vergt skill!

Als talents wil je zoveel mogelijk talents die je damage boosten en je armor verhogen. Duo wil je ook talents die je survivability ondersteunen.

PvE squad talents: Adrenaline, Shrapnel, Wildfire, One is none/Precision.
PvP squad talents: Adrenaline, Critical save, Tactical Advance, Evasive action.

Deze build is gebaseerd op het zitten in cover! Je bent geen pure tank en zal veelal vanaf de achterhoede spelen of close range van cover naar cover bewegen. Dit is een aparte speelstijl, maar bijzonder effectief in 1.2.

Build: Beginners DPS 1.2

Door bbblije op dinsdag 24 mei 2016 11:20 - Reageren is niet mogelijk
Categorie: Build, Views: 3.171

http://static.tweakers.net/ext/f/w1MSdR23BcfYh71qb8CtRQzB/full.png

Let op: dit is een beginners DPS build en gaat er vanuit dat je het spel net begint te begrijpen.

Als eerste opmerking, DPS is niet gebaseerd op enkel je Firepower! Het is een wat complexere berekening die crit chance, crit damage, headshot damage, accuracy en overige talents in rekening brengt. In deze build focussen we op crit chance, crit damage en headshot damage.

In de onderstaande build mikken we op de volgende stats 2600 | 2300 | 1000

1 Firearms point increases weapon damage by 1%
1 Stamina point increases health by 30
1 Electronics point increases skill power by 10

Dit geeft 2600% | 69K | 10K

Wapens

Als beginner ga ik uit van 182 items, blueprints zijn te koop in de Tech wing van de BoO. Deze kosten PxC. ga slim met je geld om! Koop eerst goedkopere 182 blueprints voordat je duurdere setpiece prints koopt!

SMG: AUG, MP5, Vector
- Brutal: 2166 | - | -
- Deadly: 1733 | - | -
- Fierce: 2166 | - | 1733


DMR: M1A, M44
- Brutal: 2166 | - | -

Voor de sniper ben je verder enkel op zoek naar talents die (extra) schade doen. Maak het jezelf niet te moeilijk en neem genoegen met een roll waar je Burtal op krijgt, dit is een build waar je mee door gaat levelen. Zo ook voor de SMG, Brutal icm 1 van de 2 volgende talents is al fijn. Helaas heeft Fierce 1733 Electronics nodig om geactiveerd te worden, het beste is dan ook deze als 3de talent te krijgen. Lukt dit niet ga dan voor een andere schadelijke talent zoals bv. Responsive, Swift, Toxic.

De volledige lijst van weapon talents en requirements is hier te bekijken.

De Mods op je wapens moeten zich voornamelijk focussen op crit chance, crit damge en headshot damage. Zo weinig mogelijk accuracy, omdat deze stat geen realistische representatie van je DPS geeft. Accuracy is alleen bruikbaar als underbarrel, er zijn weinig alternatieven en zorgt toch voor een kleinere spreiding van je kogels.

Er is een hele ratio berekening van wat de verhouding moet zijn tussen crit chance en crit damage om er het maximale aantal DPS uit te halen. Dus houdt dit in gedachte bij het uitzoeken van je mods!

Gear
De marge Firepower, Stamina, Electronics die rollen op de verschillende Gearscore sets.

163 items rollen 420 - 514
191 items rollen 441 - 540
182 items rollen 470 - 575
214 items rollen 494 - 604

Hier zie je dat 182 items betere stats kunnen rollen dan 191 items, houdt hier rekening mee!

Er zit een harde cap van 60% op crit hit chance, hier boven gaan heeft geen zin. Enkel met Savage en Pulse ga je hier overheen. (Savage is overigens nog een dingetje, er is bewezen dat deze over de cap heen gaat, maar dit is niet officieel bevestigd.)

Chest
- Armor
- Health
- Modslot/Damage mitigation


Mask
- Crit hit chance
- Modslot


Kneepads
- Crit damage
- Modslot


Backpack
- Crit hit damage
- Armor


Gloves
Savage: Your Critical hit chance is increased by 13% against targets out of cover.
- Crit damage
- Crit chance
- SMG/DMR damage


Holster
3-stat holster
- Armor/Modslot

Probeer 3 set Striker en 2 set Sentry te vinden/craften. Omdat je in de BoO 2 sets kan kopen raad ik je aan in eerste instantie Sentry te craften, mocht je al één Striker set hebben liggen die niet Mask of Kneepads zijn, craft dan de Striker. In deze build kijk in enkel naar de talent op je Gloves, deze moet Savage zijn! Bij de andere items heb je vrij spel. Enkel Reckless op je chest zou ik niet gebruiken gezien je dan 10% extra damage vangt, wat in deze fase niet te compenseren is en je zo dood bent!

Als je craft of een item vind ben je op zoek naar items met minimaal 1 van de genoemde stats, bij de recalibration station kan je een andere stat rerollen.

Je bent op zoek naar een damage mitigation van 65-70% dit staat gelijk aan 4700-5000 armor. Probeer zo dicht mogelijk in de buurt te komen van de 60% crit chance, gebruik daarna je mods om je armor zo hoog mogelijk te krijgen.

Je hebt ongeveer 10K skillpower, dit is genoeg om de overheal op je First Aid effectief te maken. De verdere skills en talents mag je zelf bepalen. Het is wel slim om voor talents te gaan die damage minimaliseren; denk aan talents als Critical Save etc. Hier kan je alles op je gemak bekijken.

Build: Tactician 1.2

Door bbblije op maandag 23 mei 2016 20:42 - Reageren is niet mogelijk
Categorie: Build, Views: 2.226

http://static.tweakers.net/ext/f/Duj4yKgNKLEMt3NUrg0emPV7/full.png

Let op: dit is geen beginners build en gaat uit van redelijk goede gear/rolls.

De onderstaande build is gebaseerd op de volgende stats 2400 | 2000 | 2400, dit zijn de minimale stats om je wapen talents te activeren. Deze build gaat er vanuit dat je vaak in een team speelt, maar ook solo of in een 2 man team je ding kan doen. Omdat het spel RNG is ben ik er niet op uit om steeds gear per activiteit te moeten veranderen. Het is een support build die qua DPS redelijk mee kan komen, je health is wat aan de lage kant, je bent afhankelijk van je korte cooldowns en overheal van je healing skills. In PvE ga je gebruik maken van Smart Cover en Pulse, healing krijg je vanuit de Smart Cover en vanuit Healing Stations van team genoten. PvP gebruik je Pulse/Sticky en First Aid.

1 Firearms point increases weapon damage by 1%
1 Stamina point increases health by 30
1 Electronics point increases skill power by 10

Dit geeft 2400% | 60K | 24K

Waar je met deze stats uit komt is erg afhankelijk van je rolls op je wapens en je gear, ideaal zit je rond de 200K | 70K | 40K met 65-70% damage mitigation. Dit is echter een ideale situatie! Het moet niet moelijk zijn met deze setup 180K | 65K | 40K te bereiken.

Wapens

SMG: AUG, MP5, Vector
- Brutal: 2362 | - | -
- Competent: 1417 | - | 1889
- Determined: 1889 | - | 2362


DMR: M1A, M44
- Brutal: 2362 | - | -
- Competent: 1417 | - | 1889
- Coolheaded: 1889 | - | 1889
(- Capable: 2362 | - | -)


Capable is vooral bruikbaar op de M1A, deze talent geeft de zelfde radical bloom als Balanced echter pas na het gebruiken van een skill.

Een talent als Compent geeft je 13% extra weapon damage voor 10 sec na het gebruiken van een skill, dit is de Reckless van een Tactician! Met 40K zitten je skills op een cooldown van 20-25sec, als je deze slim afwisselt is Competent 100% up! Het word makkelijker als je atributes op je gear er voor zorgen dat de cooldowns nog korter worden.

De Mods op je wapens moeten zich voornamelijk focussen op crit chance, crit damge en headshot damage. Zo weinig mogelijk accuracy, omdat deze stat geen realistische representatie van je DPS geeft. Accuracy is alleen bruikbaar als underbarrel, er zijn weinig alternatieven en zorgt toch voor een kleinere spreiding van je kogels.

Gear
De marge Firepower, Stamina, Electronics die rollen op de verschillende Gearscore sets.

204 items rollen 526 - 645
214 items rollen 494 - 604
240 items rollen 553 - 678

Twee van de onderstaande gear-items moet tactician zijn. Dit geeft 4K extra Skillpower. De Skillpower roll op je Mask en Backpack geeft een extra 10-12K Skillpower. Ik heb hier toch gekozen voor de Vigorous chest omdat de Specialized backpack maar een extra ± 600 Skillpower krijgt. De Vigorous chest zal er voor zorgen dat alle healing het overheal effect heeft, hier door heb je minder Health nodig omdat je constant overheal hebt. Om toch mee te komen qua DPS is het verstandig, maar niet noodzakelijk, om Savage gloves te rollen. Deze geven je een extra 13% crit chance. Er is een hele ratio berekening van wat de verhouding moet zijn tussen crit chance en crit damage om er het maximale aantal DPS uit te halen. De overige sets focus ik ook op DPS, dus ga voor een 3 piece Striker of 2 Piece Sentry.

Chest
Vigorous: All your healing skills have Over Heal enabled.
- Armor
- Health
- Modslot/Damage mitigation


Mask
- Skillpower
- Modslot


Kneepads
- Crit damage
- Modslot


Backpack
- Skillpower
- Modslot


Gloves
Savage: Your Critical hit chance is increased by 13% against targets out of cover.
- Crit damage
- Crit chance
- SMG/DMR damage


Holster
3-stat holster
- Armor

De modslots ga je gebruiken om extra armor en stats te rollen die je mist. Zoals je ziet roll je in de huidige setup enkel armor op je chest en holster, je hebt hele goede rolls nodig wil je hier de 65% mee redden. Het is echter mogelijk!

Als je de luxe hebt om je attributes op je gear af te kunnen stellen, focus dan zoveel mogelijk op Smart cover, Pulse, Sticky en First Aid.

Als talents wil je zoveel mogelijk talents die je skillpower boosten en je cooldowns verlagen. Solo/duo wil je ook talents die je survivability ondersteunen.

PvE squad talents: Triage, Combat Medic, Strike Back, Tech Support.
PvP squad talents: Triage, Critical Save, Combat Medic, Strike Back.
PvE/PvP solo/duo: Critical Save, Strike Back, Evasive Action, Tech Support.

Deze build is gebaseerd op het zitten in cover! Je bent geen tank en zal veelal vanaf de achterhoede spelen of close range van cover naar cover bewegen.