Build: Beginners DPS 1.2

Door bbblije op dinsdag 24 mei 2016 11:20
Categorie: Build, Views: 3.212

http://static.tweakers.net/ext/f/w1MSdR23BcfYh71qb8CtRQzB/full.png

Let op: dit is een beginners DPS build en gaat er vanuit dat je het spel net begint te begrijpen.

Als eerste opmerking, DPS is niet gebaseerd op enkel je Firepower! Het is een wat complexere berekening die crit chance, crit damage, headshot damage, accuracy en overige talents in rekening brengt. In deze build focussen we op crit chance, crit damage en headshot damage.

In de onderstaande build mikken we op de volgende stats 2600 | 2300 | 1000

1 Firearms point increases weapon damage by 1%
1 Stamina point increases health by 30
1 Electronics point increases skill power by 10

Dit geeft 2600% | 69K | 10K

Wapens

Als beginner ga ik uit van 182 items, blueprints zijn te koop in de Tech wing van de BoO. Deze kosten PxC. ga slim met je geld om! Koop eerst goedkopere 182 blueprints voordat je duurdere setpiece prints koopt!

SMG: AUG, MP5, Vector
- Brutal: 2166 | - | -
- Deadly: 1733 | - | -
- Fierce: 2166 | - | 1733


DMR: M1A, M44
- Brutal: 2166 | - | -

Voor de sniper ben je verder enkel op zoek naar talents die (extra) schade doen. Maak het jezelf niet te moeilijk en neem genoegen met een roll waar je Burtal op krijgt, dit is een build waar je mee door gaat levelen. Zo ook voor de SMG, Brutal icm 1 van de 2 volgende talents is al fijn. Helaas heeft Fierce 1733 Electronics nodig om geactiveerd te worden, het beste is dan ook deze als 3de talent te krijgen. Lukt dit niet ga dan voor een andere schadelijke talent zoals bv. Responsive, Swift, Toxic.

De volledige lijst van weapon talents en requirements is hier te bekijken.

De Mods op je wapens moeten zich voornamelijk focussen op crit chance, crit damge en headshot damage. Zo weinig mogelijk accuracy, omdat deze stat geen realistische representatie van je DPS geeft. Accuracy is alleen bruikbaar als underbarrel, er zijn weinig alternatieven en zorgt toch voor een kleinere spreiding van je kogels.

Er is een hele ratio berekening van wat de verhouding moet zijn tussen crit chance en crit damage om er het maximale aantal DPS uit te halen. Dus houdt dit in gedachte bij het uitzoeken van je mods!

Gear
De marge Firepower, Stamina, Electronics die rollen op de verschillende Gearscore sets.

163 items rollen 420 - 514
191 items rollen 441 - 540
182 items rollen 470 - 575
214 items rollen 494 - 604

Hier zie je dat 182 items betere stats kunnen rollen dan 191 items, houdt hier rekening mee!

Er zit een harde cap van 60% op crit hit chance, hier boven gaan heeft geen zin. Enkel met Savage en Pulse ga je hier overheen. (Savage is overigens nog een dingetje, er is bewezen dat deze over de cap heen gaat, maar dit is niet officieel bevestigd.)

Chest
- Armor
- Health
- Modslot/Damage mitigation


Mask
- Crit hit chance
- Modslot


Kneepads
- Crit damage
- Modslot


Backpack
- Crit hit damage
- Armor


Gloves
Savage: Your Critical hit chance is increased by 13% against targets out of cover.
- Crit damage
- Crit chance
- SMG/DMR damage


Holster
3-stat holster
- Armor/Modslot

Probeer 3 set Striker en 2 set Sentry te vinden/craften. Omdat je in de BoO 2 sets kan kopen raad ik je aan in eerste instantie Sentry te craften, mocht je al één Striker set hebben liggen die niet Mask of Kneepads zijn, craft dan de Striker. In deze build kijk in enkel naar de talent op je Gloves, deze moet Savage zijn! Bij de andere items heb je vrij spel. Enkel Reckless op je chest zou ik niet gebruiken gezien je dan 10% extra damage vangt, wat in deze fase niet te compenseren is en je zo dood bent!

Als je craft of een item vind ben je op zoek naar items met minimaal 1 van de genoemde stats, bij de recalibration station kan je een andere stat rerollen.

Je bent op zoek naar een damage mitigation van 65-70% dit staat gelijk aan 4700-5000 armor. Probeer zo dicht mogelijk in de buurt te komen van de 60% crit chance, gebruik daarna je mods om je armor zo hoog mogelijk te krijgen.

Je hebt ongeveer 10K skillpower, dit is genoeg om de overheal op je First Aid effectief te maken. De verdere skills en talents mag je zelf bepalen. Het is wel slim om voor talents te gaan die damage minimaliseren; denk aan talents als Critical Save etc. Hier kan je alles op je gemak bekijken.

Volgende: Build: Support Marksman 1.2 05-'16 Build: Support Marksman 1.2
Volgende: Build: Tactician 1.2 05-'16 Build: Tactician 1.2

Reacties

Reageren is niet mogelijk