Build: Tactician 1.2

Door bbblije op maandag 23 mei 2016 20:42
Categorie: Build, Views: 2.284

http://static.tweakers.net/ext/f/Duj4yKgNKLEMt3NUrg0emPV7/full.png

Let op: dit is geen beginners build en gaat uit van redelijk goede gear/rolls.

De onderstaande build is gebaseerd op de volgende stats 2400 | 2000 | 2400, dit zijn de minimale stats om je wapen talents te activeren. Deze build gaat er vanuit dat je vaak in een team speelt, maar ook solo of in een 2 man team je ding kan doen. Omdat het spel RNG is ben ik er niet op uit om steeds gear per activiteit te moeten veranderen. Het is een support build die qua DPS redelijk mee kan komen, je health is wat aan de lage kant, je bent afhankelijk van je korte cooldowns en overheal van je healing skills. In PvE ga je gebruik maken van Smart Cover en Pulse, healing krijg je vanuit de Smart Cover en vanuit Healing Stations van team genoten. PvP gebruik je Pulse/Sticky en First Aid.

1 Firearms point increases weapon damage by 1%
1 Stamina point increases health by 30
1 Electronics point increases skill power by 10

Dit geeft 2400% | 60K | 24K

Waar je met deze stats uit komt is erg afhankelijk van je rolls op je wapens en je gear, ideaal zit je rond de 200K | 70K | 40K met 65-70% damage mitigation. Dit is echter een ideale situatie! Het moet niet moelijk zijn met deze setup 180K | 65K | 40K te bereiken.

Wapens

SMG: AUG, MP5, Vector
- Brutal: 2362 | - | -
- Competent: 1417 | - | 1889
- Determined: 1889 | - | 2362


DMR: M1A, M44
- Brutal: 2362 | - | -
- Competent: 1417 | - | 1889
- Coolheaded: 1889 | - | 1889
(- Capable: 2362 | - | -)


Capable is vooral bruikbaar op de M1A, deze talent geeft de zelfde radical bloom als Balanced echter pas na het gebruiken van een skill.

Een talent als Compent geeft je 13% extra weapon damage voor 10 sec na het gebruiken van een skill, dit is de Reckless van een Tactician! Met 40K zitten je skills op een cooldown van 20-25sec, als je deze slim afwisselt is Competent 100% up! Het word makkelijker als je atributes op je gear er voor zorgen dat de cooldowns nog korter worden.

De Mods op je wapens moeten zich voornamelijk focussen op crit chance, crit damge en headshot damage. Zo weinig mogelijk accuracy, omdat deze stat geen realistische representatie van je DPS geeft. Accuracy is alleen bruikbaar als underbarrel, er zijn weinig alternatieven en zorgt toch voor een kleinere spreiding van je kogels.

Gear
De marge Firepower, Stamina, Electronics die rollen op de verschillende Gearscore sets.

204 items rollen 526 - 645
214 items rollen 494 - 604
240 items rollen 553 - 678

Twee van de onderstaande gear-items moet tactician zijn. Dit geeft 4K extra Skillpower. De Skillpower roll op je Mask en Backpack geeft een extra 10-12K Skillpower. Ik heb hier toch gekozen voor de Vigorous chest omdat de Specialized backpack maar een extra Ī 600 Skillpower krijgt. De Vigorous chest zal er voor zorgen dat alle healing het overheal effect heeft, hier door heb je minder Health nodig omdat je constant overheal hebt. Om toch mee te komen qua DPS is het verstandig, maar niet noodzakelijk, om Savage gloves te rollen. Deze geven je een extra 13% crit chance. Er is een hele ratio berekening van wat de verhouding moet zijn tussen crit chance en crit damage om er het maximale aantal DPS uit te halen. De overige sets focus ik ook op DPS, dus ga voor een 3 piece Striker of 2 Piece Sentry.

Chest
Vigorous: All your healing skills have Over Heal enabled.
- Armor
- Health
- Modslot/Damage mitigation


Mask
- Skillpower
- Modslot


Kneepads
- Crit damage
- Modslot


Backpack
- Skillpower
- Modslot


Gloves
Savage: Your Critical hit chance is increased by 13% against targets out of cover.
- Crit damage
- Crit chance
- SMG/DMR damage


Holster
3-stat holster
- Armor

De modslots ga je gebruiken om extra armor en stats te rollen die je mist. Zoals je ziet roll je in de huidige setup enkel armor op je chest en holster, je hebt hele goede rolls nodig wil je hier de 65% mee redden. Het is echter mogelijk!

Als je de luxe hebt om je attributes op je gear af te kunnen stellen, focus dan zoveel mogelijk op Smart cover, Pulse, Sticky en First Aid.

Als talents wil je zoveel mogelijk talents die je skillpower boosten en je cooldowns verlagen. Solo/duo wil je ook talents die je survivability ondersteunen.

PvE squad talents: Triage, Combat Medic, Strike Back, Tech Support.
PvP squad talents: Triage, Critical Save, Combat Medic, Strike Back.
PvE/PvP solo/duo: Critical Save, Strike Back, Evasive Action, Tech Support.

Deze build is gebaseerd op het zitten in cover! Je bent geen tank en zal veelal vanaf de achterhoede spelen of close range van cover naar cover bewegen.

Volgende: Build: Beginners DPS 1.2 05-'16 Build: Beginners DPS 1.2

Reacties

Reageren is niet mogelijk